Pikipiki (motor) en Malaria - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Tom V - WaarBenJij.nu Pikipiki (motor) en Malaria - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Tom V - WaarBenJij.nu

Pikipiki (motor) en Malaria

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

15 Juni 2008 | Tanzania, Dodoma

Nog ff een kort mailtje met nog wat algemene foto's van de safari van een paar weken terug..

Het duurt alleen een eeuwigheid om tekst bij de foto's te krijgen...

kijk ff of het lukt

Tim kreeg vrijdag hoofdpijn, koude rillingen en 38.7 koorts... verder had hij geen klachten dus het eerste waar je hiero aan moet denken is Malaria!!!
Hij is meteen ALU ( is malaria medicatie) gestart.... vrijdag nacht heeft hij drie kwartier liggen rillen in bed... maar nu is alles weer goed...waarschijnlijk hebben de medicijnen aangeslagen...nu heeft hij geen last meer!!!

Verder deed onze pikipiki het vanmorgen niet...nieuw ding... na laten kijken mist er een filter haha... die hebben we hier gekocht en laten we in Sumve inzetten... ik heb ook een motorjack gekocht..voor de veiligheid...

doei

xtom

  • 15 Juni 2008 - 12:48

    Karien:

    Mooie foto,s Tom en fijn dat jij in ieder geval onze Tim een beetje in de gaten houdt en soms zelfs warm.
    Bedankt xxx

  • 15 Juni 2008 - 13:04

    Basti:

    Tommy,
    Volgens mij zit je ons gewoon voor de gek te houden met je safari en ben je helemaal niet in Tanzania. Je bent gewoon een paar maandjes aan het relaxen in de Beekse Bergen!! Ik kreeg net toevallig bericht van de Beekse Bergen dat ze daar al weken lang proberen een nieuw diersoort te vangen..; meestal getooid met een wit t-shirt, big smile en behoorlijk wat peper in z'n poeperd, want ze krijgen 'm maar niet te pakken.... wordt vervolgd...

  • 15 Juni 2008 - 13:44

    Aniet:

    Hey Tom,

    Nooit gedacht dat jij in Afrika behalve dokter ook motorcoureur zou worden!?


  • 15 Juni 2008 - 18:40

    Maria Schouten:

    Hoi Tom
    Wat interessant wat je allemaal mee maakt en ik vind t heel mooi om t allemaal te lezen.
    Weer veel succes en veel gr. ook van Dick

  • 16 Juni 2008 - 08:04

    Bart:

    Ha Tom,

    coole foto's, ik vraag me alleen 1 ding af Tom... Ik zie allemaal konten van giraffen, zebra's en olifanten. Vluchten ze voor jou of heb jíj gewoon een "animal-ass fetish"?

  • 16 Juni 2008 - 08:10

    Laura:

    mooie foto's en mooie verhalen! Dat hakuna matata lijkt me op je lijf geschreven of niet tom? Gaaf hoor trouwens een beetje op een moter rondscheuren in Afrika!

    Veel plezier nog!

  • 16 Juni 2008 - 09:00

    Anniek:

    Tja en ik zit weer in het koude Nederland... Niks veranderd hier in de afgelopen 4 mnd behalve dat jullie er niet zijn dan ;)
    Blijf maar goed voor Tim zorgen nu ik het niet kan doen en maar er nog een mooie tijd van!

    Dikke kus!

  • 17 Juni 2008 - 08:34

    Christel:

    Goh Tom, wat een belevenissen. Dat is wel wat anders dan mijn stagetje in Duitsland zeg! Wel tof dat je echt kunt opereren. Zou je zo veel hebben mogen doen in Nederland al? Vast niet. Ik vind het stoer iig. Super erg voor dat kind met het gebroken been, ik kan me voorstellen dat je dat aangrijpt. Dan moet je leren loslaten, lijkt me erg moeilijk. Geniet van alle indrukken! Veel liefs

  • 17 Juni 2008 - 08:37

    Christel:

    Oh en om even mee te doen met de oranje gekte:

    - We zijn er weer bij en dat is priiiima, viiii-va Hollandia
    - We zingen Holland Holland kampioen, kampioen, kampioen!!

    Zoals je ziet van zeer intellectueel kaliber. ;)

  • 17 Juni 2008 - 12:23

    Beekse Bergen:

    Alarm, Melding loslopend wild:

    Zojuist is er een wit t-shirt gevonden in de apekooi, diersoort loopt nu vermoedelijk naakt rond. Enige relatie met de bonobo moet niet uitgesloten worden....

    Wij houden u op de hoogte..

  • 17 Juni 2008 - 22:08

    Aria:

    Hey Tim,

    wat leuk om al je verhalen te lezen over je reizen en je co-schap. Jaja, ik volg braaf je berichten hoor ;). Hoe gaat het met Tim nu? Wens hem maar beterschap. Leuk om te lezen hoe jullie co-schap daar is. Ik heb de eerste drie weken meegekeken op het gezondheidscentrum (met emergencia, alg. poli en poli gyn). Het was leuk en vanaf deze week loop ik op het gezondheidspost. Hier zie ik zelf mijn patienten. Met mijn spaans gaat het steeds beter. Alleen medisch inhoudelijk is het niet erg uitdagend. Dat is bij jullie wel anders. Het is een soort huisartsengnk in NL. Maar ik ga er iets van maken! Hiernaast doe ik vaak in weekenden leuke dingen.. zoals uitstapjes. Ik heb het hier naar mn zin.

    Veel succes en veel plezier nog.

    Beso,

    Aria

  • 23 Juni 2008 - 18:37

    Wilhelmien Van Den B:

    Hallo Tom,
    Hoe gaat het met je daar in het verre Afrika? Heb je het erg druk met de zieke mensen?Wat een ervaring om mee te maken zeg!!
    Sorry, dat wij nog steeds niks van ons hebben laten horen.We hebben het erg druk gehad met toneel. Gisteren zondag 21 juni eerste voorstelling al weer achter de rug. Goed gegaan en mooi weer!
    Ik heb van jullie mam gehoord dat de reis naar jouw toe in juli geboekt is, dus ze komen eraan!!!
    Heel veel groetjes en ik zal gauw weer een mailtje naar je sturen!
    Gerard en Wilhelmien

  • 25 Juni 2008 - 15:31

    Marcia:

    Hey Broertje,
    t eerste berichtje vanuit mijn huisje in Uden! Mam heeft het er maar druk mee, het organiseren van d'r trip naar jou haha Gister was ik bij een van hun bijeenkomsten om vanalles door te spreken, zo te horen gaat alles goed komen, ze hebben er zin in! En ikke ook hoor, maar dan een paar weken later!
    Liefs x Mars

  • 25 Juni 2008 - 15:33

    Marcia:

    oh ja, ik zag via Tim zn site dat ik in dezelfde lodge heb gebivakeerd als Tim in Nepal! Toevallig he!

  • 25 Juni 2008 - 17:17

    Jels:

    Ej Tom!

    Heb nu je site pas ontdekt.. Heb wat foto's gezien en stukjes verhaal gelezen! Wat een supermooie ervaring!!! Ziet er echt heel gaaf uit!!!
    Heel veel plezier en succes! En ik ga snel een keer al je verhalen uitgebreid lezen!

    Dikke kus!
    Jelske

  • 26 Juni 2008 - 15:18

    Femke:

    Hey Tom,

    ziet er goe uit haha! Goe naar je zin in Sumve? Ik vind het behoorlijk wennen weer in Nederland, en dan dat F*945>ck verslag... Maar ja hoort er bij blijkbaar!

    Geniet er verders van!

    Greetz Femke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Karibu (Welkom) Hallo allemaal, ik ben Tom en ga naar Tanzania. Ik ga hier stage lopen in een klein ziekenhuisje in het dorpje Sumve. Via deze site wil ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen en belevenissen daar in het tropische Tanzania. Het adres waar ik van 1 juni tot 1 september 2008 verblijf is: Sumve Hospital tav Tom Vereijken PO Box 23 Mantare via Mwanza Tanzania Ik krijg nog een tanzaniaans mobiel nummer, daarop kunnen jullie mij bellen. (tip: goedkoop bellen via telestunt: 0900 9500, wel vanaf vaste telefoon!)) Ik heb er heel veel zin in!!! groetjes, Tom

Actief sinds 10 Mei 2008
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 19533

Voorgaande reizen:

11 Mei 2008 - 28 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: