Einde stage in Sumve - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Tom V - WaarBenJij.nu Einde stage in Sumve - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Tom V - WaarBenJij.nu

Einde stage in Sumve

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

13 September 2008 | Tanzania, Dodoma

Helaas, de 3 maanden in het Sumve ziekenhuisje zijn alweer voorbij:(:(
Ik heb echt een super tijd gehad in Sumve. Maar aan alles komt een eind!!!
Het avontuur is echter nog niet geeindigd.... 2 weken geleden hebben we afgesproken in Arusha om een safari te ondernemen van 4 daagjes. Marcia en Martijn zijn vanuit Dar Es Salaam naar Arusha gereisd met de bus... Manon en ik zijn met een klein vliegtuigje van Mwanza naar Arusha gevlogen, dit was echt super!!!! We zijn 2 keer in het Serengeti Nationaal park geland, bijna bovenop 2 giraffen :):), en 1 keer nabij Lake Manjara national park, ook de Ngorongoro krater is vanuit de lucht echt super gaaf!!! We hebben allebij naast de piloot mogen zitten (als co-piloot) echt mooi..ik was alleen een beetje misselijk na 4x stijgen en landen.
In Arusha hebben we een pikipiki (brommer) gehuurd en zijn naar de kilimanjaro (ja die grote berg in Afrika) getoefd... helaas zat de top in de wolken, maar t was een mooi ritje!!
Na de meeting met Mars en Martijn zijn we aan de safari begonnnen... eerst Tarangire Nationaal park, toen Lake Manjara NP, Ngorongoro NP en natuurlijk Serengeti NP.. in een tentje tussen de wilde dieren slapen met allerlei onbekende geluiden is best lache!!! Volgens onze gids zaten de leeuwen nabij.... onze kok liet het afweten want die was zat, gelukkig waren er nog andere koks die een koninklijk maal hadden bereid, mede mogelijk gemaakt door onze super gids Peter!!!
We zijn de Safari in Mwanza beeindigd...daar hebben we Mars en Martijn achtergelaten, Manon en ik zijn naar Dar Es Salaam gevlogen en hebben de (goedkope) ferry naar Zanzibar genomen... 4.5 uur op een soort vluchtelingen boot is best avontuurlijk... zeker als er maar 10 reddingsvesten zijn en de helft niet kan zwemmen (zaten 150 mensen op de boot) Maar ook dat hebben we overleefd.
Op zanzibar hebben we aan de oostkust gebivakeerd... met een vespa (bekende spaanse brommer) het eiland rondgereden en samen met dolfijnen gezwommen... is toch wel erg bijzonder!!!! Manons meisjesdroom kwam uit!!!
Vanavond vliegt Manon naar NL en ik naar Mwanza om die 2 andere rond te leiden in Sumve1!!!

Groetjes,

Tom en Manon

  • 13 September 2008 - 11:05

    Loesje:

    Tom, tom tom toch!
    Wat zijn je verhalen en foto's super om te lezen. Jammer dat je avontuur weer bijna afgelopen is. Geniet er nog van nu het nog kan want dit vergeet je heel je leven niet meer!!
    Jullie Ilse was gister nog bij mij en die was toch wel erg blij dat je weer bijna naar huis kwam. Maar dat is iedereen natuurlijk!
    Ik zie je binnenkort weer op de platanen en ik ben benieuwd naar je verhalen!!

    Tot snel en fijne terugreis!
    xx Loes

  • 13 September 2008 - 12:14

    Ruud:

    Laat meer weten wanneer je weer eens in Nijmegen bent. Dan krijg je een biertje van me :)

  • 13 September 2008 - 14:16

    Maarten:

    Vespa... bekende Spaanse brommer?? Daar raak je me dan weer in mijn Italiaanse ziel. Maar goed, het zij je vergeven... ;)

    Ik ga je verhalen wel missen hoor! Ik heb met erg veel plezier al je avonturen gelezen; ik zou zeggen tot snel hier in het Boekelse, dan vertel je ze nog maar eens onder het genot van een goed biertje! Haha!

    Maarten

  • 13 September 2008 - 20:44

    Basti:

    Ik zal me deze keer maar inhauden, zie dat Maarten al een kleine correctie heeft geplaatst..;);)
    Ben blij om je volgende week weer te zien, hoop dat je je ticket nog hebt weten om te boeken.

    Groetjes Bastelly!!

  • 14 September 2008 - 07:40

    Joost:

    wat een avonturen!!! Heerlijk zo'n verhaaltje van ome Tom om even weg te dromen van het ziekenhuis-werk!!!

    Hoop je snel te zien in het oude Gemert samen met d'n Bastelly?

    Geniet er nog van!

  • 14 September 2008 - 17:15

    Lijn:

    Hej Tom! Oehoee nog meer spannende verhalen! Jammer dat t bijna voorbij maar volgens mij heb je echt een bijzondere reis gemaakt. Geniet nog maar lekker met zn allen!
    Kus Karlijn

  • 16 September 2008 - 08:56

    Karien:

    Een super ervaring om nog vaak aan terug te denken.
    Fijn dat je Tim aan het eind van de week nog ziet, kunnen jullie nog even de laatste ervaringen uitwisselen voor het echte leven weer begint! Ben benieuwd naar alle andere foto,s.
    Tot zienos!

  • 28 September 2008 - 13:14

    Christel:

    Hoi Tom, ik ben weer terug uit Thailand en ben even alles terug aan het lezen! Jammer he dat het voorbij is ;).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Karibu (Welkom) Hallo allemaal, ik ben Tom en ga naar Tanzania. Ik ga hier stage lopen in een klein ziekenhuisje in het dorpje Sumve. Via deze site wil ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen en belevenissen daar in het tropische Tanzania. Het adres waar ik van 1 juni tot 1 september 2008 verblijf is: Sumve Hospital tav Tom Vereijken PO Box 23 Mantare via Mwanza Tanzania Ik krijg nog een tanzaniaans mobiel nummer, daarop kunnen jullie mij bellen. (tip: goedkoop bellen via telestunt: 0900 9500, wel vanaf vaste telefoon!)) Ik heb er heel veel zin in!!! groetjes, Tom

Actief sinds 10 Mei 2008
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 18195

Voorgaande reizen:

11 Mei 2008 - 28 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: