Arusha-Safari-Mwanza - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van Tom V - WaarBenJij.nu Arusha-Safari-Mwanza - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van Tom V - WaarBenJij.nu

Arusha-Safari-Mwanza

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

27 Mei 2008 | Tanzania, Mwanza

Hallo, hallo,

Alweer een weekje verder. Ik zit nu in Mwanza in het Noorden van Tanzania, onder het victoria meer ( grootste zoet water meer van Afrika)

Waar was ik gebleven..... Oja het Permit... we hebben woensdag ochtend daadwerkelijk ons werkvisum gekregen...joepie!!! Daarna meteen met de taxi naar het busstation voor een bus naar Arusha (plaats in het noorden van Tanzania vlak bij de kilimanjaro (grootste berg van Afrika bijna 6000m jaja...))
Wat moet je doen als er 30 tot 40 bussen klaarstaan en nog eens 40x zoveel mensen???? iene miene mutte... gelukkig hielp een mannetje ons naar een bus... we moesten onze tassen onderin dumpen en in de bus plaatsnemen....gelukkig stond er DAR - Arusha voorop de bus...dus dat zal wel goedkomen!! We hebben geluk dat het regenseizoen net voorbij is...hierdoor is de natuur super groen. veel palmbomen, bananenbomen heuvel en bergen onderweg gezien. Hobbel de bobbel... over de weg haha.. onderweg konden we vanalles door het raampje heen kopen van gekookte eieren tot blokjes suikerriet om op te zuigen tot koekjes en natuurlijk cola!!!! Om 6 uur s'avond een plaspauze en ff eten en weer door...tip: drink niet teveel...dat kan je blaas niet aan!!!
Rond half tien kwamen we aan in Arusha... verhip daar stonden 2 mannetjes met een bordje mr tom en mr ivo.... Hoe komen die aan onze naam? Blijkbaar vanuit DAR doorgegeven. Ze wilden ons natuurlijk een safari aansmeren... the big boss (manager erbij.. die zou het wel ff regelen.. jammer dat hij al wat teveel gedronken had... kwam niet echt handig over!!! Na een aantal geusthouses gehad te hebben hebben we uiteindelijk toch nog en slaapplaats gevonden. Arusha is de plaats om een safari te regelen dat hebben geweten... we werden iedere keer aangeklampt op straat. Uiteindelijk hebben we bij de organisatie victoria expeditions een safari van 4 dagen geregeld..we hebben geluk dat het laagseizoen is..zodat we een lodge safari hebben voor de prijs van een kampeersafari!!!.

De volgende parken hebben we bezocht: lake manyara national park (overnachting in Lake manyara hotel) , Ngorogoro national park (overnachting Ngorogoro wildlife lodge...) en Serengeti nationaal park (overnachting seronera wildlife lodge in het park) De serengeti is het grootste park van Tanzania...echt super. We hebben de big five gezien!!!

apen met blauwe ballen.... sausage trees (worst bomen) en een aanval van leeuwen op een kudde gnoes...echt fantastisch

mijn tijd loopt af..tot volgende keer..

xtom

  • 27 Mei 2008 - 08:34

    Lenny:

    hi Tom!
    Klinkt geweldig allemaal! Hou ons op de hoogte en succes met werken dadelijk!
    Gr!

  • 27 Mei 2008 - 08:43

    Christek:

    Hi Tom, klinkt geweldig! Ik ben benieuwd hoe het werken je gaat bevallen! Veel plezier, liefs Christel

  • 27 Mei 2008 - 08:43

    Christel:

    Uhm Christek = Christel

  • 27 Mei 2008 - 09:30

    Marcia:

    Hey Broertje!!!

    Wow! Klinkt allemaal super daar in het verre Afrika! Heb er helemaal zin in om met z'n alle die big five te spotten! Alvast heel veel succes met je stage volgende week!
    kus Mars

  • 27 Mei 2008 - 12:29

    Basti:

    Jaja, het is je gelukt om foto's te plaatsen, alleen heb ik jou niet gezien op een van die foto's, je gaat me toch niet vertellen dat je daar al als een halve moslim rondloopt en je je niet aan ons durft te tonen he..;)
    Succes volgende week in 't ziekenhuis en maak maar weer een mooie bruidssuite van je kamertje!!
    xx

  • 27 Mei 2008 - 14:31

    Ineke:

    Ok dan, dus in Tanzania groeien er worsten aan de bomen. Ik dacht al, wat zie ik daar toch hangen in die palmboom op de foto. Heel bijzonder, haha!
    He leuk om je avonturen te lezen! Hou ons op de hoogte!

    x Ineke

  • 27 Mei 2008 - 14:43

    Maritt:

    hey tom!!
    Ziet er goed uit tom! Lekker hoor!
    Heb je je ziekhuisje inmiddels ook al gezien! Ben erg benieuwd hoe je t daar gaat maken!
    Veel succes en veel plezier natuurlijk!
    Veel liefs x maritt

  • 27 Mei 2008 - 19:16

    Oom Frans:

    Hoi Tom,
    die hutjes aan het strand zien er wel erg aantrekkelijk uit!
    De safari lijkt me onvergetelijk.
    Ga je ook nog de Kilimanjaro op?
    We horen en zien het wel.
    Groetjes uit Gemert

  • 28 Mei 2008 - 17:17

    Annemiek:

    goh, met zo'n verhaal vergeet je bijna dat er ook nog gewerkt moet worden. Geniet maar lekker enneh, wij hebben ook de big five gezien, maar dan ging het om de dikke wolken in de lucht. tja, verschil moet er zijn. Hoop weer snel wat van je te horen.

  • 28 Mei 2008 - 19:24

    Martijn:

    Hoi Tom,

    Als ik zo je verhalen hoor wordt ik er haast jaloers van. Maar wel leuk om te weten dat ik het zelf ook nog krijg te zien. Succes volgende week zal wel hard werken worden.

    Groeten Martijn

  • 29 Mei 2008 - 15:30

    Karlijn:

    Hej Tommm!
    Weer een heel avontuur beleefd in de bus en op de safari! Zo even wat beelden uit de gemiddelde natuurfilm meegepikt zo te horen.. Het klinkt echt heel bijzonder! Geniet lekker van alles! Kus Karlijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Karibu (Welkom) Hallo allemaal, ik ben Tom en ga naar Tanzania. Ik ga hier stage lopen in een klein ziekenhuisje in het dorpje Sumve. Via deze site wil ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen en belevenissen daar in het tropische Tanzania. Het adres waar ik van 1 juni tot 1 september 2008 verblijf is: Sumve Hospital tav Tom Vereijken PO Box 23 Mantare via Mwanza Tanzania Ik krijg nog een tanzaniaans mobiel nummer, daarop kunnen jullie mij bellen. (tip: goedkoop bellen via telestunt: 0900 9500, wel vanaf vaste telefoon!)) Ik heb er heel veel zin in!!! groetjes, Tom

Actief sinds 10 Mei 2008
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 19541

Voorgaande reizen:

11 Mei 2008 - 28 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: