Sjemareli's - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Tom V - WaarBenJij.nu Sjemareli's - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Tom V - WaarBenJij.nu

Sjemareli's

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

21 Juli 2008 | Tanzania, Dodoma

Na ons grote avontuur van Dar es Salaam, Zanzibar , Arusha en drie dagen safari met de big five gezien te hebben, kwamen we diep onder de indruk in Sumve aan.Twee Wazungu Daktari's stonden ons op te wachten met Dirk en Tineke. Na in witte jassen te zijn gehesen mochten we aan onze controleronde door het ziekenhuis beginnen.Eerst de Watoto's, die we allen met een ballon verblijden. Ook voor een oogoperatie schrokken wij niet terug.Telkens weer werden we na een dag hard werken aangenaam verrast door de enorme kookkunsten van Mama Helena zonder iets te kort te doen aan de kunsten van Tim en Tom.Om onze ervaringen te kunnen verwerken, lieten we ons naar Rubondo island in Lake Victoria brengen, waar we met collega's van Tim en Tom een lang weekend probeerden te overleven. Om in onze eerste levensbehoeften te voorzien werden enkelen in de boot genomen om te proberen iets aan de haak te slaan.En op de foto's is zien dat we weer konden eten van die giga nijlbaars.Om er zeker van te zijn dat we tijdig het eiland verlieten werden we wakker getrompetterd door een olifant in de voortuin. Nu verblijven we de laatste dagen in Mwanza om morgen met tranen in onze ogen en een schat aan herinneringen afscheid te nemen van Tanzania

• 21 Juli 2008 - 12:29

Jelske:

Ej Tom,

Wat prachtig met al die dieren in de tuin en avonturen "die je normaal alleen in fillums ziet"!
    Genietse!

Kus Jelske

• 21 Juli 2008 - 17:47

Sarina:

Hé Tom,

Super leuk om een aantal foto's te zien van het avontuur van de Sjemareli's. Mooi om te zien dat ons pap geniet van alle belevenissen. Wij (vooral onze Britt) zijn ook wel weer blij dat ons pap over 2 dagen weer thuis komt. We zijn benieuwd naar alle verhalen.
    Tom, nog veel plezier in Tanzania!!!
    Groetjes, Sarina, Marco, Britt en Maud.

• 21 Juli 2008 - 19:25

Maria Schouten:

Wauw wat n grote olifant!!
    Zit nu al je stage erop??
    Ik dacht dat t veel langer zou duren; dus je gaat nu rondreizen?! Ook heel leuk en interessant.
    Weer vbeel plezier en hou ons op de hoogte.

• 22 Juli 2008 - 10:23

Loes V. Zutven:

Heey Tom!
    Wat een avonturen helemaal super! Geniet ervan want hier in het saaie Nederland zul je nooit meer een olifant in je achtertuin tegen komen. De verhalen zijn zo leuk om te lezen en de foto's erbij maken het nog allemaal duidelijker hoe geweldig je het daar hebt!
    Zo te zien genieten jullie mam enzo ook. :)
    Nou veel succes en plezier verder en groeten aan jullie mam.
    xx Loes

• 23 Juli 2008 - 07:38

Basti:

Nounou Tom, je schrijftaal is ineens veranderd..;) Ik lees dat 't bezoek 't mooi heeft gehad. Mooi zo, op naar een volgend berichtje met veel puntjes en grappen en grollen!!

Basti

• 23 Juli 2008 - 13:33

Lenny:

hey Tom!

Helemaal klaar met je stage? Hou ons op de hoogte! Geniet!
    xx

Tom

Karibu (Welkom) Hallo allemaal, ik ben Tom en ga naar Tanzania. Ik ga hier stage lopen in een klein ziekenhuisje in het dorpje Sumve. Via deze site wil ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen en belevenissen daar in het tropische Tanzania. Het adres waar ik van 1 juni tot 1 september 2008 verblijf is: Sumve Hospital tav Tom Vereijken PO Box 23 Mantare via Mwanza Tanzania Ik krijg nog een tanzaniaans mobiel nummer, daarop kunnen jullie mij bellen. (tip: goedkoop bellen via telestunt: 0900 9500, wel vanaf vaste telefoon!)) Ik heb er heel veel zin in!!! groetjes, Tom

Actief sinds 10 Mei 2008
Totaal aantal bezoekers 19537